Werken in groep 7 doen we zo!

Standaard
Werken in groep 7 doen we zo!

De afgelopen weken heb ik denkbaar gebruik gemaakt van het digibord als het ging om aan mijn leerlingen kenbaar te maken wat ik precies van ze verwacht tijdens het zelfstandig (ver)werken. Maar als snel liep ik tegen het probleem aan dat ik mijn digibord ook graag gebruik voor andere dingen, zoals het inzetten bij een instructie aan een klein groepje leerlingen of het weergeven van de time-timer… Weg was dan mijn visuele ondersteuning.. :S

Tijd om achter de computer te gaan zitten en een nieuwe poster te ontwerpen met daarop duidelijk mijn verwachtingen van de leerlingen op momenten van zelfstandig (ver)werken. Altijd zichtbaar voor de leerlingen en zodoende een makkelijk middel om naar te verwijzen als het even niet helemaal lukt.

Voor leerlingen die hier veel moeite mee hebben kun je het eventueel klein uitprinten en op de hoek van de tafel plakken.

werken in groep 7 doen we zo

Interesse in het bestandje?

Stuur een berichtje met je e-mail aders en ik kan je het document per mail toesturen!

De picto’s heb ik via http://www.sclera.be, hier kun je gratis duizenden picto’s downloaden en gebruiken! Onwijs handig voor in de klas!

Geef een reactie

